آموزش فتوشاپ

به نام خدا

آموزش گام به گام و مقدماتی فتوشاپ cs6 - درس اول - آشنایی با محیط کار در فتوشاپ


با سلام خدمت شما دوستان عزیز

امیر هستم مدیر این وبلاگ،خیلی وقت بود که میخواستم یه سایت آموزش فتوشاپ راه بندازم.خدا خواست که شروع کردم.

خودم در حال کسب تجربه در زمینه فتوشاپ و طراحی هستم.همچنین شروع کارم با فتوشاپ و آموزشم توی اینترنت بود پس اگر الان هیچی از فتوشاپ بلد نیستید نگران نباشید چون درکتون میکنم و سعی میکنم ساده ترین روش رو برای تفهیم مطالب به کار ببرم.

سعی میکنم هفته ای یکی دوتا آموزش براتون بزارم چون یکم مشغولم زیاد نمیتونم پای سایت بشینم اما تمام سعیمو میکنم که هر چند روز یک مطلب رو حتما بزارم.

خب سرتون رو درد نمیارم.بهتره بریم سراغ آموزش...


اینم یه عکس از محیط فتوشاپ که در زیرش توضیحاتشو میدم.


A:نوار ابزار فتوشاپ : شامل ابزاری برای طراحی هستش که در طول آموزش در درس های بعدی از تک تک آنها استفاده میکنیم و شما کاملا کار با اونها رو یاد میگیرین.

B:منوی اصلی فتوشاپ : توی این منو که شامل File , Edit , Image , ... هست کار عمده ای از فتوشاپ رو انجام میدن که شامل ساخت و یا باز کردن یک سند در فتوشاپ،تغییر سایز سند، افکت ها،فیلتر ها،انتخاب محیط کار،شخصی سازی محیط کار، طریقه نمایش و خیلی چیزای دیگه که کم کم با همشون آشنا میشیم.

C:محیط قرار گرفتن سند فتوشاپ که قراره روش کار کنیم:فکر کنم عنوان خوب توضیح میده که در این قسمت فایل یا سندی که ایجاد کردیم قرار میگیره که قراره ویرایشش کنیم یا طراحی کنیم توش...

D: قسمت window:در این قسمت شما میتونید پنجره هایی که بیشتر ازشون استفاده میکنید رو در اینجا قرار بدید.مثلا من دو پنجره ی layers و History  رو برای خودم باز گذاشتم.برای تغییر این پنجره ها روی windowدر منوی اصلی کلیک کنید و هر پنجره ای رو که میخواید براتون باز بشه روش کلیک کنید تا بغلش تیک بخوره.همچنین میتونید تیکشو بردارید تا پنجره مورد نظر معلوم نباشه.(عکس زیر)



ٍE:قسمت Timeline: اینجا مربوط میشه به ساخت بنر های متحرک و یا انیمیشن سازی

________________________________________________________________________________________________


ایجاد یک سند جدید در فتوشاپ:

برای ساخت یک سند جدید در فتوشاپ به ادرس زیر برید:

File>New

و همچنین با استفاده از کلید میانبر ctrl+N میتوانید سند جدید بسازید.

خب حالا این پنجره براتون باز میشه:

width:عرض فایل به پیکسل 
(جلوی width نوشته pixels اگه روش کلیک کنید میتونید مقیاس اندازه رو به سانتی متر و اینچ و میلیمتر و ... تغییر بدید.)

Height:ارتفاع فایل به پیکسل

(جلوی Height نوشته pixels اگه روش کلیک کنید میتونید مقیاس اندازه رو به سانتی متر و اینچ و میلیمتر و ... تغییر بدید.)


ذخیره کردن یک سند در فتوشاپ:

برای ذخیره کردن یک سند در فتوشاپ باید به مسیر زیر برید:

File>save as

و یا با کلید میانبر shift+ctrl+S فایل مورد نظر را ذخیره کنید.

خب وقتی گزینه ی save as رو میزنید این پنجره باز میشه:

در قسمت file name  اسم فایل رو وارد کنید و در قسمت format هم فرمت مورد نظر رو انتخاب کنید برای مثال JPEGبعدش هم روی گزینه ی save کلیک کنید.توجه داشته باشید که اگر میخواین فایل رو بصورت لایه باز ذخیره کنید تا بتونید بعدا دوباره ویرایشش کنید باید فرمت photoshop PSD که اولین فرمت توی لیست فرمت ها هست رو انتخاب کنید.


پایان درس اول آموزش گام به گام و مقدماتی فتوشاپ - آشنایی با محیط کار در فتوشاپ


اگر سوالی داشتید در قسمت نظرات بپرسید.

موفق باشید

نظرات  (۲۸)

ممنون از سایت خوبتون
اگر میشه زودتر ادامه ی اموزش ها رو هم توی سایت بزارید
من خیلی وقت بود دنبال یه سایت مثل این میگشتم. چون متاسفانه امکان اینکه به کلاس های آموزش فتوشاپ برم رو ندارم. و برای انجام دادن بعضی از کارهام احتیاج دارم که خودم یاد بگیرم. امیدوارم از طریق سایت شما بتونم به طور کامل یاد بگیرم. ممنون.
اصلاً هیچ جا آموزش CS6 پیدا نمی شه. انگار که پشیزی ارزش نداره. مُردم از بس تو سایت ها دنبال آموزش گشتم. حتی سایت های خارجی هم درست و حسابی آموزش نمی ذارن. کتاب هایی که برای دانلود می ذارن، با اینکه کتاب های جامع و خیلی خوبی اند، اما همه اش نصفه و نیمه اند؛ چون پولی اند و اون سایت ها هم فقط یه sample از اون کتاب رو برای دانلود می ذارن.  ممنون که شما می خواید آموزش بذارید.
سلام. خیلی متشکرم از سایت خوبتون واقعا یک دنیا ممنون من تازه وارد شدم وو خیلی خوشحالم سایتتونو پیدا کردم
سلام واقعا ممنون
لطفا اگه میشه زود تر بقیه قسمت هارو بزارین
من هیچی از فتوشاپ نمیدونم امیدوارم مطالبتون بهم کمک کنه
اگه میشه آموزش اینکه چطور پشت عکس رو خالی کنیم یا اینکه چطور متن فارسی با افکت متفاوت بزاریم؟ رو قرار بدین
عالی بود ممنون
آموزش عالی بود .منم هیچی از فتوشاپ نمی دونم .خیلی دوست دارم یاد بگیرم.مچکرم
کو بقیه ش پس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
از دوسال پیش تا حالا فقط محیط کار؟
مرسی از آموزش خوبتون ولی درسهای بعدی کجان؟
سلام ممنون من کلاس رفتم اما چون خیلی سال پیش بوده چیزی به خاطر ندارم اما با راهنمایی های شما خیلی چیزا یادم اومد امیدواررم سریعتر مطالب رو بگذارید تا ما بیشتر استفاده کنیم ممنونم خسته نباشید
ادامه نداره؟
۰۲ دی ۹۵ ، ۰۱:۴۰ اریا رادمهر
بچه ها هرکس میخواد اموزش گام به گام فتو شاپ cs6 یا cc رو یاد بگیره بیاد تو تلگرام سرچ کنه کانال  android_tell@ اونجا براتون اموزش مقدماتی و متوسطه فتو شاپ رو گذاشتیم..با ترفندای .روتوش عکس و غیره..
عالی بودممنون
پس چرابقیه نداره؟///
۰۳ شهریور ۹۶ ، ۲۱:۴۴ احمد حزباوی
میشه بگید ادامشو کی شروع میشه؟؟؟؟
خواهشا جواب بدید.
سلام
پس چرا بقیشو نمیذاری؟؟
من برای کارم به این آموزش احتیاج دارم اگه میشه زود تر بزاری ممنون :)

اولین نظر مال 20فروردین 93
پس چرا تا الان مطلب جدید نذاشتی ؟؟؟؟؟؟؟؟
مگه جقدر سرت شلوغه اولش گفتی چند روز یه بار الان 3سال گذشت :/
سلام
شیرین خانم راست میگن 3ساله هیچی جدید نذاشتب این یعنی چی آخه ://


۱۲ دی ۹۶ ، ۱۵:۵۴ محدثه باقری
میشه روند منظم و سریعتری برای آموزش داشته باشید ؟ لطفا از عکس های زیادتری استفاده کنید، باید فرمت سند ذخیره شده همیشه فوتوشاپ باشه؟ یا jpeg??
سلام
ممنون از آموزشتون
نوار ابزار من مخفی شده چطوری برش گردونم

۱۵ فروردين ۹۸ ، ۰۴:۴۶ آموزش فتوشاپ
عالی بود به منم سر بزنید اموزش فتوشاپ گرافیک و طراحی

http://psdesign.blog.ir
کانال تلگرام @PhsDesign

ساعت پرواز قرن مجری انواع تور های مسافرتی 
https://www.saatparvaz.com/
 

اموزش رایگان فتوشاپ همیشه یکی از بهترین مباحث است که می توان در سایت های اموزشی پیدا کرد .ولی سوال این است بهترین سایت اموش حرفه ای فتوشاپ چه سایتی می باشد . من به طور قطع می توانم به شما این اطمینان را بدهم که اموزش رایگان فتوشاپ در گرافیستار یکی از بهترین منابع اموزشی فتوشاپ می باشد که در ادامه لینک ان را مشاهده می کنید.

https://graphi-star.com/category/photoshop-free-training/

فقط همین یه جلسه آموزش رو دادید؟پس بقیه‌اش چی؟


سایت خیلی خوبی دارید 
امیدوارم موفق باشید
 

آموزش خوبی بود ولی در صورتی که بروزرسانی بشه و با نسخه های جدید از نظر ظاهر کار هم هماهنگ بشه میتونه برای کاربران بیشتری هم مورد استفاده قرار بگیره.

ممنون از آموزش خوبتون

عالی بود ممنون از آموزش فتوشاپ شما. ماکی سایت هم در مورد آموزش فتوشاپ و اتوکد با فرادرس رقابت می کند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی